تەمەنێ پەیدابونا ئەردی و مروڤا دناڤبەرا زانست و ئاینا دا

 







 تەمەنێ پەیدابونا ئەردی و مروڤا دناڤبەرا زانست و ئاینا دا


.


وەک یا دیارە ئەرد بەری ملیارەها ساڵە هاتیە ئافراندن و بەری مروڤ لسەر بئێنە ئافراندن هەبویە و زانایێن جیولوجی لدویڤ تاقیکرنا ب تیشکێ تەخمین دکن تەمەنێ ئەردی 4.5 ملیار ساڵبن.. مروڤ نە شمێژەیە هاتینە سەر دنیایێ وەک زانا تەخمین دکن نێزیکی 100 تا 400 هزار ساڵایە مروڤ هەین.


بەلێ ئەڤ هژمارە خیلاف لسەرن هەر ڤەکولینەک تەمەنەکی ددەتێ لدیڤ پیڤەرێن خو.. بەلێ یا مەبەست ئەوە کو تەمەنێ پەیدابونا ئەردی و مروڤا یێ درێژە و دبێژنە ڤێ بیردوزێ ئەردێ کەڤن ( old earth ).


.


جوهی و مەسیحی بەرگریێ ژ بیردوزا ئەردێ جحێل ( young eath ) دکن کو تەمەنێ ئەردی و پەیدابونا مروڤا هەردووکا پێکڤە 6000 ساڵن! دناڤبەرا واندە بتنێ چەند روژەکن.


ئەڤ چەندە ژی ژبەر هژمارتنا لیستا نەسەبا پێغەمبەرێن بەرێ و عیسای یە د تەورات و ئنجیلێ دا ژبەر ڤێ چەندێ زانایێن وان یێن هەمی بوارا وەدگوتن بو نمونە:


دیروکنڤیسێ جوهی یوسیفوس دبێژت دروستبونا ئەردی هەتا موسای 3000 ساڵن:


https://creation.com/josephus-says-genesis-means-what-it-says


یێن مەسیحیا ئوریجانوس و ئوگستین دبێژنچەند هزار سالەکن و زانایێن وان یێن فیزیائی وەک نیوتن و کێپلەری ژی دبێژن 6000 ساڵن.


https://books.google.iq/books?id=rEkLAAAAIAAJ&q=six+thousand&redir_esc=y#v=snippet&q=six%20thousand&f=false


فەلە و جوهیێن ڤی سەردەمی ژی هندەک بەرگریێ ژ ڤێ چەندێ دکن و لیبرالیێن وان ڤێ چەندێ رەد دکن.


.


ب نسبەت ئیسلامێ قورئانا پیروز و فەرموودەیا چ تەمەن دیارنەکرینە.


خودێ د قورئانا پیروز دا دبێژت: ” وَقُرُونًا بَيْنَ ذَٰلِكَ كَثِيرًا ” هەروسا گوتیە: ” أَلَمْ يَأْتِكُمْ نَبَأُ الَّذِينَ مِن قَبْلِكُمْ قَوْمِ نُوحٍ وَعَادٍ وَثَمُودَ ۛ وَالَّذِينَ مِن بَعْدِهِمْ ۛ لَا يَعْلَمُهُمْ إِلَّا اللَّهُ ” هەروسا 

” هَلْ أَتَىٰ عَلَى الْإِنسَانِ حِينٌ مِّنَ الدَّهْرِ لَمْ يَكُن شَيْئًا مَّذْكُورًا “


ئانکو بتنێ خودێ دزانت چەند جیل دناڤبەرا واندا بون و چەند بورینە ژبلی ئەوێن هاتینە بەحسکرن.


ژبەر ڤێ چەندێ ئەو عەرەبێن نەسەبا خو ژ اسماعیلێ دگەهاندە ئادەمی! پێغەمبەری گوت ئەو درەوا دکن ئانکو خەلەتن.


وقد روي عن النبي – صلى الله عليه وسلم – لما سمع النسابين ينسبون إلى معد بن عدنان ثم زادوا فقال : كذب النسابون إن الله يقول : لا يعلمهم إلا الله .” تفسير القرطبي “


ئەسحابا و زانایا ژی ئەڤ گوتنا نەسابا رەدکربوو.


.


ئیمام برهان الدين البقاعي – رحمه الله – فەرموودەیەکێ دکەتە بەلگە کو ئافراندنا مروڤی ڤەدگەرتە زێدەتر ژ سەد هزار ساڵا :


” عن أبي سعيد الخدري رضي الله عنه قال: قام فينا رسول الله صلى الله عليه وسلم يوما بعد العصر، فما ترك شيئا إلى يوم القيامة إلا ذكره في مقامه ذلك حتى إذا كانت الشمس على رؤوس النخل وأطراف الحيطان قال: «أما إنه لم يبق من الدنيا فيما مضى إلا كما بقي من يومكم هذا، ألا وإن هذه الأمة توفي سبعين أمة هي آخرها وأكرمها على الله عز وجل» أخرجه الترمذي في الفتن وأحمد والطبراني وابن ماجه في الفتن أيضا لكن ببعضه وليس عند واحد منهم اللفظ المقصود من السبعين


أمة، وفي بعض ألفاظهم وجعلنا نلتفت إلى الشمس هل بقي منها شيء وهذا يدل على أن الذي كان قد بقي من النهار نحو العشر من العشر، وهذا يقتضي إذا اعتبرنا ما مضى لهذه الأمة من الزمان أن يكون الماضي من الدنيا من خلق آدم عليه السلام في يوم الجمعة الذي يلي الستة الأيام التي خلقت فيها السماوات والأرض أكثر من مائة ألف سنة – والله أعلم.”


( نظم الدرر في تناسب الآيات والسور، ٣٨٧/١٣ )

.


ئیمام ابن حزم – رحمه الله – سەرا ڤێ چەندێ رەدا جوهی و فەلا دکت دبێژت : ” وأما اختلاف النّاس في التّاريخ ، فإن اليهود يقولون : للدنيا أربعة آلاف سنة . والنّصارى يقولون : للدنيا خمسة آلاف سنة ، وأمّا نحن فلا نقطع على علم عدد معروف عندنا . 


ومن ادّعى في ذلك سبعة آلاف سنة أو أكثر أو أقل فقد كذب”

( الفصل في الملل والأهواء والنِحَل ج٢ ص٢٥٧)






کومــێتــدان لسـه‌ر بابــه تـی

کومــێتــدان لسـه‌ر بابــه تـی